4. Sınıf Okulistik Değerlendirme Sınavı 4 Sınav Tarihi : 2 Mart 2017 TR
Geneli Analiz Tarihi : 7 Mart 2017
|
|
Kazanım
|
Soru Sayısı
|
Türkçe
|
|
Eş ve Zıt Anlamlı
Kelimeler : Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur.
|
1
|
Gerçek, Mecaz ve
Terim Anlamlı Kelimeler : Kelimelerin gerçek, mecaz ve terim anlamlarını
ayırt eder.
|
2
|
Kelime Türetme : Ekleri
kullanarak kelimeler türetir.
|
1
|
Okuduğunu Anlama : Metinde
verilen ipuçlarından hareketle, karşılaştığı yeni kelimelerin anlamlarını
tahmin eder.
|
1
|
Yazım Kuralları ve
Noktalama İşaretleri : Yazılarında noktalama işaretlerini doğru ve
yerinde kullanır.
|
1
|
5N 1K : Okuduklarında
ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim (5N1K) sorularına cevap arar.
|
1
|
Karşılaştırmalar : Okuduklarında
karşılaştırmalar yapar.
|
1
|
Konu, Ana Düşünce,
Ana Duygu : Okuduklarının konusunu belirler.
|
1
|
Konu, Ana Düşünce,
Ana Duygu : Okuduğu şiirin ana duygusunu belirler.
|
1
|
Atasözleri, Deyimler
ve Özdeyişler : Bilmediği kelimelerin anlamlarını araştırır.
|
1
|
Metnin Bölümleri : Metnin giriş,
gelişme ve sonuç bölümleri hakkında tahminlerde bulunur.
|
2
|
Duygusal ve Abartılı
Ögeler : Okuduklarında duygusal ve abartılı ögeleri belirler ve sorgular.
|
1
|
Özetleyen ve Sonuç
Bildiren İfadeler : Özetleyen ve sonuç bildiren ifadeleri dikkate alarak okur.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
Matematik
|
|
Doğal Sayılar : 4, 5 ve 6
basamaklı doğal sayıları okur ve yazar.
|
1
|
Doğal Sayıları
Yuvarlama : Doğal sayıları en yakın onluk veya yüzlüğe yuvarlar.
|
1
|
Zihinden Toplama : Toplamları en
çok dört basamaklı olacak şekilde; en çok dört basamaklı doğal sayıları,
100’ün katlarıyla zihinden toplar.
|
1
|
Çıkarma İşleminde
Tahmin : En çok üç basamaklı iki doğal sayının farkını tahmin eder,
tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır.
|
1
|
Zihinden Çıkarma
İşlemi : Üç basamaklı doğal sayılardan, 100’ün katı olan doğal sayıları
zihinden çıkarır.
|
1
|
Çarpma İşlemi : Çarpımı en çok
beş basamaklı doğal sayı olacak şekilde, iki doğal sayıyla çarpma işlemini
yapar.
|
1
|
Zihinden Çarpma : En çok üç
basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’in en çok dokuz katı olan doğal
sayılarla kısa yoldan çarpar.
|
1
|
Çarpma İşleminde
Tahmin : En çok iki basamaklı iki doğal sayının çarpımını tahmin eder ve
tahminini işlem sonucuyla karşılaştırır.
|
1
|
Bölme İşlemi : Bölme
işleminde bölümün basamak sayısını işlem yapmadan belirler.
|
1
|
Kısa Yoldan Bölme : Son üç
basamağı sıfır olan en çok beş basamaklı doğal sayıları 10, 100 ve 1000’e
kısa yoldan böler.
|
1
|
Bölme İşleminde
Tahmin : Bir bölme işleminin sonucunu tahmin eder ve tahminini işlem
sonucuyla karşılaştırır.
|
1
|
Açı ve Açı Ölçüsü : Açıların
ölçülerini tahmin eder ve tahminini açıyı ölçerek kontrol eder.
|
1
|
Üçgen, Kare ve
Dikdörtgen : Kare ve dikdörtgenin, kenar ve açı özelliklerini belirler.
|
1
|
Örüntü ve Süslemeler
: Uygun karesel, dikdörtgensel ve üçgensel bölgeleri kullanarak ve
boşluk kalmayacak şekilde döşeyerek süsleme yapar.
|
1
|
Ağırlık Ölçme
Birimleri : Ton-kilogram, kilogram-gram ve gram-miligram arasındaki ilişkileri
belirtir.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
Fen Bilimleri
|
|
İskelet ve Kas
Sağlığı : İskelet ve kas sağlığını etkileyebilecek durumları örneklerle
açıklar.
|
1
|
Kanın Vücutta
Dolaşımı : Kanın vücutta dolaşımını sağlayan yapı ve organları tanır ve model
üzerinde gösterir.
|
1
|
Egzersiz Yapalım : Egzersiz
sonucunda nabızla ilgili elde ettiği verileri kaydeder ve yorumlar.
|
1
|
Kuvvetin Cisimler
Üzerindeki Etkileri : Kuvvetin, cisimlerin hareket ve şekillerini
değiştirmesine yönelik deneyler yapar ve sonucu tartışır.
|
1
|
Mıknatısların Çekim
Kuvveti : Mıknatısın etki ettiği maddeleri deney yaparak keşfeder.
|
1
|
Maddeyi Niteleyen
Özellikler : Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri
açıklar.
|
1
|
Maddenin Hâlleri : Maddenin
hâllerini bilir ve aynı maddenin farklı hâllerine örnekler verir.
|
1
|
Maddenin Hâlleri : Maddelerin
hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırır.
|
1
|
Maddenin Ölçülebilir
Özellikleri : Farklı maddelerin kütle ve hacimlerini ölçerek karşılaştırır.
|
1
|
Maddenin Ölçülebilir
Özellikleri : Ölçülebilir özelliklerini kullanarak maddeyi tanımlar.
|
1
|
Maddenin Isı
Etkisiyle Değişimi : Maddelerin ısı etkisiyle hal
değiştirebileceğine yönelik deney yapar ve sonuçları yorumlar.
|
1
|
Madde ve Cisim : Madde ve cismi
tanımlayarak aralarındaki farkları açıklar.
|
1
|
Saf Madde ve Karışım
: Günlük yaşamında sıklıkla kullandığı maddeleri saf madde ve karışım
şeklinde sınıflandırır
|
2
|
Karışımlar
Ayrıştırılması : Günlük yaşamda karşılaştığı karışımların ayrıştırılmasında
kullanılabilecek yöntemlere karar verir ve test eder.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
Sosyal Bilimler
|
|
Hayatım Film : Yaşamına
ilişkin belli başlı olayları kronolojik sıraya koyar.
|
1
|
Geçmişin İpuçları -
2 : Ailesinde ve çevresindeki millî kültürü yansıtan ögeleri fark eder.
|
1
|
Bir Lider Doğuyor -
1 : Yaşanmış olaylardan ve görsel materyallerden yola çıkarak, Milli
Mücadele sürecinde yakın çevresini ve Türkiye’yi betimler.
|
1
|
Resimden Krokiye : Çevresindeki
bir yerin krokisini çizer.
|
1
|
Bugün Hava Nasıl
Olacak? : Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek, bulgularını
resimli grafiklere aktarır.
|
1
|
Doğal Afetlere Ne
Kadar Hazırız? : Doğal afetler karşısında hazırlıklı olur.
|
1
|
İhtiyaçlarımız,
İsteklerimiz - 1 : İstek ve ihtiyaçlarını ayırt eder.
|
1
|
İhtiyaçlarımız,
İsteklerimiz - 1 : İhtiyaçlarından hareket ederek insanların temel ihtiyaçları
hakkında çıkarımlarda bulunur.
|
1
|
İhtiyaçlarımız,
İsteklerimiz - 2 : Mevcut kaynaklarla ihtiyaçlarını ilişkilendirir.
|
2
|
Alışverişte Kurallar
: Satın alacağı ürünleri belirlenen standartlara göre değerlendirir.
|
1
|
Alışverişte Kurallar
: Bilinçli bir tüketici olarak haklarını kullanır.
|
1
|
Ekmek Soframıza Nasıl
Geliyor? : Kullandığı bazı ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını
oluşturur.
|
1
|
Zekâmızla Oluşturup
Geliştirdiklerimiz : Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım
alanlarına göre sınıflandırır.
|
1
|
Zaman : İnsanlığın
kullandığı belli başlı zaman ölçme araçlarını ve belirleme yöntemlerini
tanır.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
İngilizce
|
|
Telling someone what
to do : Students will be able to make requests and tell others what to do
using rehearsed simple phrases and short sentences.
|
1
|
Identifying
countries and nationalities : Students will be able to
identify flags and national dress of different countries.
|
1
|
Expressing likes and
dislikes : Students will be able to say what they like doing.
|
1
|
Making simple
inquiries : Students will be able to get the main idea when people describe
their own or others’ abilities in clear and short sentences.
|
1
|
Talking about
possessions : Students will be able to recognize what others possess provided
that the speech is clear, short and slow.
|
1
|
Describing what
people do regularly : Students will be able to give personal
information on the daily routines they do at different times of the day.
|
1
|
Describing what
people do regularly : Students will be able to extract the gist and
relevant specific information in short recorded passages about predictable
everyday routines which are spoken slowly and clearly.
|
1
|
Making simple
inquiries : Students will be able to ask and answer and initiate and respond to
simple statements about their daily routines.
|
1
|
Telling the time,
days and dates : Students will be able to recognize the time in short and clear
speech.
|
1
|
Telling the time,
days and dates : Students will be able to ask and answer about the time.
|
1
|
Toplam :
|
10
|
Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi
|
|
Günlük
Konuşmalarımızda Dine İlişkin İfadeler : Dinî ifadelerin günlük
konuşmalarımızda nerede ve nasıl kullanıldığını fark eder.
|
1
|
Dini Öğrenmenin
Önemi : Din hakkında bilgi sahibi olmanın önemli olduğunu fark eder.
|
1
|
Dinim Temiz Olmamı
İstiyor : İbadet ile temizlik arasında ilişki kurar.
|
1
|
Temizliğim Sağlığım
İçin Önemlidir : Beden ve çevre temizliğinin sağlık açısından önemini açıklar.
|
1
|
Hz. Muhammed’in Aile
Büyüklerini Tanıyalım : Hz. Muhammed’in aile büyüklerini tanır.
|
1
|
Hz. Muhammed’in
Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları : Hz. Muhammed’in doğumu, çocukluk
ve gençlik yıllarını özetler.
|
1
|
Hz. Muhammed’in
Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları : Hz. Muhammed’in çocukluk ve
gençlik yıllarındaki erdemli davranışlarından örnekler verir.
|
1
|
Hz. Muhammed’in
Doğumu, Çocukluk ve Gençlik Yılları : Hz. Muhammed’in çocukluk ve
gençlik yıllarındaki davranışlarını kendi hayatı ile ilişkilendirir.
|
1
|
Kevser Suresi ve
Anlamı : Kevser suresini ezbere okur ve anlamını söyler.
|
1
|
Son İlahî Kitap
Kur’an-ı Kerim : Kur’an’ın, Allah tarafından insanlara gönderilen son ve evrensel
bir kitap olduğunu açıklar.
|
1
|
Toplam :
|
10
|
13 Şubat 2017 Pazartesi
OKULİSTİK SINAVLARI KAZANIMLARI 2 MART-7 MART (2.DÖNEM 1.SINAV)
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.