4. Sınıf Okulistik Değerlendirme Sınavı 5 Sınav Tarihi : 11 Nisan 2017 TR
Geneli Analiz Tarihi : 15 Nisan 2017
|
|
Kazanım
|
Soru Sayısı
|
Türkçe
|
|
Eş ve Zıt Anlamlı
Kelimeler : Kelimelerin eş ve zıt anlamlılarını bulur.
|
1
|
Eş Sesli Kelimeler : Eş sesli kelimelerin
anlamlarını ayırt eder.
|
1
|
Gerçek, Mecaz ve
Terim Anlamlı Kelimeler : Kelimelerin gerçek, mecaz ve terim anlamlarını
ayırt eder.
|
1
|
Kelime Türetme : Ekleri
kullanarak kelimeler türetir.
|
1
|
Adlar (İsimler) : Bilmediği
kelimelerin anlamlarını araştırır.
|
1
|
Okuduğunu Anlama : Metinde
verilen ipuçlarından hareketle, karşılaştığı yeni kelimelerin anlamlarını
tahmin eder.
|
1
|
Yazım Kuralları ve
Noktalama İşaretleri : Yazılarında noktalama işaretlerini doğru ve
yerinde kullanır.
|
1
|
5N 1K : Okuduklarında
ne, nerede, ne zaman, nasıl, niçin ve kim (5N1K) sorularına cevap arar.
|
1
|
Karşılaştırmalar : Okuduklarında
karşılaştırmalar yapar.
|
1
|
Konu, Ana Düşünce,
Ana Duygu : Okuduklarının konusunu belirler.
|
1
|
Atasözleri, Deyimler
ve Özdeyişler : Bilmediği kelimelerin anlamlarını araştırır.
|
2
|
Metnin Bölümleri : Metnin giriş,
gelişme ve sonuç bölümleri hakkında tahminlerde bulunur.
|
1
|
Öznel ve Nesnel
Yargılı İfadeler : Okuduğu metindeki öznel ve nesnel yargıları ayırt eder.
|
1
|
Eylemler (Fiiller) : Bilmediği kelimelerin
anlamlarını araştırır.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
Matematik
|
|
Doğal Sayıları
Sıralama : En çok 6 basamaklı doğal sayıları sıralar.
|
1
|
Toplama İşlemi : En çok dört
basamaklı doğal sayılarla toplama işlemini yapar.
|
1
|
Zihinden Çıkarma
İşlemi : Üç basamaklı doğal sayılardan, 100’ün katı olan doğal sayıları
zihinden çıkarır.
|
1
|
Çıkarma İşlemiyle
Problem Çözelim : Doğal sayılarla çıkarma işlemini gerektiren problemleri çözer ve
kurar.
|
1
|
Çarpma İşlemi : Çarpımı en çok
beş basamaklı doğal sayı olacak şekilde, iki doğal sayıyla çarpma işlemini
yapar.
|
1
|
Çarpma İşleminde
Çarpanların Sırası : Üç doğal sayı ile yapılan çarpma işleminde;
sayıların birbirleriyle çarpılma sırasının değişmesinin, sonucu
değiştirmediğini gösterir.
|
1
|
Kesirler : Payı ve
paydası en çok iki basamaklı doğal sayı olan kesirleri, kesrin birimlerinden
elde ederek isimlendirir.
|
1
|
Kesirler : Payı ve
paydası en çok iki basamaklı olan kesirleri sayı doğrusunda gösterir.
|
1
|
Kesirleri
Karşılaştırma ve Sıralama : Payları eşit, paydaları
birbirinden farklı en çok dört kesri, büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe
doğru sıralar.
|
1
|
Bir Çokluğun Kesir
Kadarını Bulma : Bir çokluğun belirtilen bir basit kesir kadarını belirler.
|
1
|
Açı ve Açı Ölçüsü : Ölçüsü verilen
bir açıyı çizer.
|
1
|
Üçgenin Kenar ve Açı
Özellikleri : Üçgenleri açı ölçülerine göre sınıflandırır.
|
1
|
Zamanı Ölçme
Birimleri : Saat-dakika, dakika- saniye arasında dönüşümler yapar.
|
1
|
Ağırlık Ölçme
Birimleri : Ton, kilogram, gram ve miligramla ilgili problemleri çözer ve
kurar.
|
1
|
Sıvıları Ölçme
Birimleri : Litre ve mililitre ile ilgili problemleri çözer ve kurar.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
Fen Bilimleri
|
|
Soluk Alıp Verme : Soluk alıp
vermede görevli yapı ve organları tanır ve şema üzerinde gösterir.
|
1
|
Kuvvetin Cisimler
Üzerindeki Etkileri : Kuvvetin, cisimlerin hareket ve şekillerini
değiştirmesine yönelik deneyler yapar ve sonucu tartışır.
|
1
|
Maddeyi Niteleyen
Özellikler : Beş duyu organını kullanarak maddeyi niteleyen temel özellikleri
açıklar.
|
1
|
Maddenin Hâlleri : Maddelerin
hâllerine ait temel özellikleri karşılaştırır.
|
1
|
Maddenin Isı
Etkisiyle Değişimi : Maddelerin ısınıp-soğumasına yönelik deneyler
tasarlar ve yapar.
|
1
|
Madde ve Cisim : Madde ve cismi
tanımlayarak aralarındaki farkları açıklar.
|
1
|
Saf Madde ve Karışım
: Günlük yaşamında sıklıkla kullandığı maddeleri saf madde ve karışım
şeklinde sınıflandırır
|
1
|
Karışımlar
Ayrıştırılması : Günlük yaşamda karşılaştığı karışımların ayrıştırılmasında
kullanılabilecek yöntemlere karar verir ve test eder.
|
1
|
Karışımların
Ekonomik Değeri : Karışımları ayırmayı, ülke ekonomisine katkısı ve kaynakların
etkili kullanımı bakımından tartışır.
|
1
|
Geçmişten Günümüze
Aydınlatma Teknolojileri : Geçmişten günümüze kullanılan
aydınlatma araçlarını karşılaştırır ve teknolojinin aydınlatma araçlarının
gelişimine olan katkısını fark eder.
|
1
|
Uygun Aydınlatma : Uygun
aydınlatmanın ne demek olduğu ve nasıl yapılması gerektiği hakkında araştırma
yapar ve sunar.
|
1
|
Uygun Aydınlatma : Ortamları
uygun şekilde aydınlatmanın göz sağlığı açısından önemini tartışır.
|
1
|
Aydınlatma
Araçlarını Tasarruflu Kullanalım : Aydınlatma araçlarının
tasarruflu kullanımının aile ve ülke ekonomisi bakımından önemini araştırır
ve sunar.
|
1
|
Işık Kirliliği : Işık
kirliliğinin nedenlerini sorgular.
|
1
|
Işık Kirliliği : Işık
kirliliğinin, doğal hayata ve gök cisimlerinin gözlenmesine olan olumsuz
etkilerini açıklar.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
Sosyal Bilimler
|
|
Duygudan Düşünceye : Başkalarının
duygu ve düşüncelerini saygı ile karşılar.
|
1
|
Bir Lider Doğuyor -
2 : Milli Mücadele’nin kazanılmasında ve Cumhuriyetin ilanında
Atatürk’ün rolünü fark eder.
|
1
|
Yönümüzü Buluyoruz : Çeşitli
yöntemlerle çevresindeki herhangi bir nesnenin kendisine göre bulunduğu yönü
bulur.
|
1
|
Bugün Hava Nasıl
Olacak? : Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek, bulgularını
resimli grafiklere aktarır.
|
1
|
İhtiyaçlarımız,
İsteklerimiz - 1 : İstek ve ihtiyaçlarını ayırt eder.
|
1
|
İhtiyaçlarımız,
İsteklerimiz - 2 : Mevcut kaynaklarla ihtiyaçlarını ilişkilendirir.
|
1
|
Alışverişte Kurallar
: Satın alacağı ürünleri belirlenen standartlara göre değerlendirir.
|
1
|
Alışverişte Kurallar
: Bilinçli bir tüketici olarak haklarını kullanır.
|
1
|
Ekmek Soframıza
Nasıl Geliyor? : Kullandığı bazı ürünlerin üretim, dağıtım ve tüketim ağını
oluşturur.
|
1
|
Zekâmızla Oluşturup
Geliştirdiklerimiz : Çevresindeki teknolojik ürünleri, kullanım
alanlarına göre sınıflandırır.
|
1
|
Zaman : İnsanlığın
kullandığı belli başlı zaman ölçme araçlarını ve belirleme yöntemlerini
tanır.
|
1
|
Zaman İçinde
Geliştiler ve Değiştiler : Kullandığı teknolojik ürünlerin
zaman içindeki gelişimini kavrar.
|
1
|
Zaman İçinde
Geliştiler ve Değiştiler : Teknolojik ürünlerin hayatımızda
ve çevremizde yaptığı değişiklikleri dikkate alarak geçmişle bugünü
karşılaştırır.
|
1
|
Buluş Yapalım ve
Teknolojiye Zarar Vermeyelim : Çevresindeki ihtiyaçlardan yola
çıkarak kendine özgü ürünler tasarlar.
|
1
|
Buluş Yapalım ve
Teknolojiye Zarar Vermeyelim : Teknolojik ürünleri kendisine,
başkalarına ve doğaya zarar vermeden kullanır.
|
1
|
Toplam :
|
15
|
İngilizce
|
|
Making simple
requests : Students will be able to interact with their classmates through
asking for and giving permission in short sentences and phrases.
|
1
|
Talking about
locations of things : Students will be able to talk about locations
of things
|
1
|
Expressing likes and
dislikes : Students will be able to understand the gist and key information in
short, recorded passages of people talking about their likes and dislikes.
|
1
|
Talking about
possessions : Students will be able to recognize what others possess provided
that the speech is clear, short and slow.
|
1
|
Making simple
inquiries : Students will be able to ask and answer and initiate and respond to
simple statements about their daily routines.
|
1
|
Giving and
responding to simple instructions : Students will be able to
understand and follow simple instructions if addressed to them slowly.
|
1
|
Making simple
inquiries : Students will be able to ask for an English word that they do not
know.
|
1
|
Talking about
locations : Students will be able to recognize phrases/descriptions about locations.
|
1
|
Talking about
locations : Students will be able to ask and answer questions about locations
of objects.
|
1
|
Telling someone what
to do : Students will be able to give short, basic instructions.
|
1
|
Toplam :
|
10
|
Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi
|
|
Sübhâneke Duası ve
Anlamı : Sübhâneke duasını ezbere okur ve anlamını söyler.
|
1
|
Sözünde Durmak
Güvenilir Olmak : Manevi temizliğin ne olduğunu kavrar.
|
1
|
Hz. Muhammed’in
Doğduğu Çevreyi Tanıyalım : Hz. Muhammed’in doğduğu çevrenin
dinî, sosyal ve ekonomik özelliklerini örnekler vererek açıklar.
|
1
|
Hz. Muhammed’in Aile
Büyüklerini Tanıyalım : Hz. Muhammed’in aile büyüklerini tanır.
|
1
|
Son İlahî Kitap
Kur’an-ı Kerim : Kur’an’ın, Allah tarafından insanlara gönderilen son ve evrensel
bir kitap olduğunu açıklar.
|
1
|
Kur’an-ı Kerim’in
Hz. Muhammed’e İndirilişi : Kur’an’ın Hz. Muhammed’e
indiriliş sürecini özetler.
|
1
|
Kur’an-ı Kerim’in
Kitap Hâline Getirilmesi ve Çoğaltılması : Kur’an’ın kitap hâline
getirilmesi ve çoğaltılması ile ilgili süreci açıklar.
|
1
|
Kur’an-ı Kerim’in İç
Düzeni : Kur’an’ın iç düzenine ilişkin ayet, sure ve cüzün anlamlarını
kavrayarak Kur’an’dan bunlara ilişkin örnekler gösterir.
|
1
|
Bilge İnsan: Hz.
Lokman : Hz. Lokman’ın öğütlerinden çıkarımlarda bulunur.
|
1
|
Sevmek ve Sevilmek
Bir İhtiyaçtır : Sevmenin ve sevilmenin bir ihtiyaç olduğunu fark eder.
|
1
|
Toplam :
|
10
|
28 Mart 2017 Salı
OKULİSTİK 11 NİSAN SINAV KONULARI
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.