26 Aralık 2017 Salı

26 ARALIK SALI İŞLEDİKLERİMİZ--YARIN (27 ARALIK ÇARŞAMBA) İŞLEYECEKLERİMİZ

*TÜRKÇE: İlkokuma Yazma Kitabı sayfa 172 hecelerden kelimeler oluşturup cümlelerdeki boşlukları doldurduk, cümleleri okuduk. Tekerlemeyi okuduk.
h sesi hızlı okuma dosyası dağıtıp metinleri okuduk. Her sayfasında birer metin güzel yazı defterine yazılacak. Cümle-soru-cevap etkinlik dosyası dağıtıp-cümle-soruyu okuyup cevapları dosyaya  ve tahtada cevap bölümüne yazdık. Eksiği olanlar tamamlayacaklar. (Bazı öğrenciler derste dersle ilgileneceklerine nedense boş boş oturuyorlar veya dersle alakası olmayan sözler söylüyorlar. Bu öğrencileri veli olarak uyaralım. Bu problemleri rehberlik formu doldurup rehberlikte sorunlarını halletmeleri için velisiyle göndereceğim. Değerlendirme davranış notlarının hiç hoş olmayacağını da hatırlatırım!!!)
Kelimelerde eksik harfi resme bakarak tamamlama ve resmin adını yanındaki üç kelimeden seçip boyama etkinliği yaptık. Eksik harfleri ve resmin adını bulam boyama etkinliklerini tahta da yaptık. Hala bu etkinlik dosyası boş veya eksik olan öğrencilerim derste boş boş oturanlar grubuna dahil olanlardır.... Bu eksikleri evde tamamlayacaklar. Daha sonra H-Görsel Dikte Değerlendirmesi yaptık. Bir öğrencim etkinlik dosyasına bakarak resimlerin adlarını yazıyordu. Bu öğrencimin Değerlendirme dosyasını toplamadım. Diğer değerlendirmelerde aynı durum olursa bu öğrencilerin Değerlendirme dosyalarını evde velileri değerlendirir...
V sesini tanıtıcı etkinlik yaptık. İçinde v sesi olan kelimeleri tahtada işaretledik. V sesi kelimenin başında mı, ortasında mı , sonunda mı olduğuna göre işaretlemeler yaptık. Harf-hece-kelime dinleme-okuma etkinliğini tahtada yaptık. Cümleler okuduk.  V v harfinin yazılışını gösterdik.Dağıttığımız etkinlik dosyasında V v harflerini yazdık. Hecelerden kelimeler yazdık. Harf ile ilgili kelime ve cümleler okuduk. Cümleleri yazdık. Eksiği olanlar tamamlayacaklar. Yarın v harfi etkinliklerine devam edip, değerlendirme yapacağız.
kulüp çalışmasında v sesi etkinlikleri yaptık. H sesi hızlı okuma dosyasını okuduk. Defterimize metinlerin bir kısmını yazdık. Cümle-soru-cevap etkinlik dosyasında kalan iki soruyu cevapladık. Dosyaya ve tahtaya cevapları yazdık. (Ama ne yazık ki bazı öğrenciler tavuk gibi gıdaklarken bu etkinlikleri de eksik yaptılar. )
*MATEMATİK: DK. sayfa 80 Toplama İşlemini Tanıyalı konusunu işlemeye başladık. ŞArkının sözlerini okuduk. Şarkıyı birlikte söyledik. Çoğaltma ve eksilmeye örnekler verdik- uygulama yaptık. Resimleri inceleyip havuzdaki çocukların çoğaldığını 3çocuğun yanına 2 çocuk daha gelince havuzda 5 çocuk olduğunu çocuk sayısının çoğaldığını ve yeni çocuk sayısını bulamk için 3 ile 2 sayılarını toplamamız gerektiğini anlattık. Toplama cümlesi kurup yazdık. 3 çocuk, 2 çocuk daha, 5 çocuk eder. Bunu işlemle gösterdik. 3+2=5 çocuk. Sayfa 81'deki resimleri inceleyerek, toplama cümlelerini tahtada ve kitabımızda işlemle gösterdik, açıklamalarını yaptık. Dağıttığımız resimli etkinlik dosyasında uygulamalar yaptık. Yaptığımız toplama ve nesneleri çizme etkinliklerinin tahtada toplama cümlelerini ve işlemlerini yazdık. Dosyalarımıza yazdık.
Kulüp çalışmasında toplama etkinlikleri yaptık.
PTT'nin düzenlediği yeni yıl kutlama kartlarını yakınlarımıza , başka okul öğrencilerine, arkadaşlarımıza, büyüklerimize veya huzurevindeki yaşlılara göndereceğiz. Benim düşüncem ÇINARLAR Ç,İÇEKLERLE BULUŞUYOR PROJESİ paralelinde kartlarımızı anneanne, babbaanne ve dedelerimize göndermek.Ben belirlediğim öğrencilerden yarın adres getirmelerini istedim. kartları sınıfta nasıl yazacağımızı göstereceğiz. Evde kartlar ve adresler yazılıp PTT'den gönderilecek. (27 öğrenciye kartımız var. Diğer sınıflarla paylaştırdık. Ben de bugün gelmeyenler ve teneffüste diğer sınıflarla tükürük kavgası yapan, süpürge ile birbirine vuran öğrencilere kart vermedim. Diğer 27 öğrenci bu kartları yazıp gönderecektir.) 
İYİ GECELER--İYİ ÇALIŞMALAR... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

KIŞ VE EV ETKİNLİĞİMİZ