6 Ocak 2014 Pazartesi

6 OCAK 2014 PAZARTESİ İŞLEDİKLERİMİZ---SALI GÜNÜ İŞLEYECEKLERİMİZ

#HAYAT BİLGİSİ:
Ders Kitabı sayfa 60-61 KENDİMİ GÜVENDE HİSSEDİYORUM konusunu işledik. Soruları okuyarak resimleri inceleyerek anlattık. Çocukların okula gelirken kimlerle karşılaştıklarını söyleyerek, aralarındaki diyalogları okuduk.Yolun karşısına geçerken nerelerden geçeceğimizi konuştuk.Aynı konunun kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 53'teki etkinliğini yaptık. Yolda eve giderken bize bir şeyler vermek isteyen yabancılardan kesinlikle almamamız gerektiğini konuştuk.Sayfa 54 'ü evde yapabiliriz. Yarın sınıfta tekrarlayacağız.
Yarın İŞİN BİTİNCE KAPAT konusunu işleyeceğiz. (Ders kitabı sayfa 62--öğrenci çalışma kısmı sayfa 55)
#TÜRKÇE:
Dersimizde kitabımızdan sayfa 121'deki CİCİ KUŞ metnini okuduk. Sonra da dağıttığımız etkinlik dosyasında resmin adını bulma ve yazma etkinliğini dosyada ve tahtada yaptık. ECZACI metnini okuttuk. Verilen sözcüklerle cümleleri tamamlayalım etkinliğini yaptık. Görsellere uyanları işaretleyelim, yazalım etkinliğini yaptık. Karışık olarak verilen kelimelerden kurallı cümle oluşturma ve yazma etkinliğini yaptık.Etkinlik dosyamızın eksik kısımları evde tamamlanacak ve okunacak.
"c" ve "l" sesi ile ilgili yarımşar dosya ses,hece, kelime, cümle etkinlik dosyaları dağıttık. Okuttuk. Özellikle okumada geri kalmış öğrencilerim bu dosyaları bol bol okuyacaklar. Tüm öğrencilerim alt kısmındaki cümleleri defterlerine yazacaklar.
"g" sesi HIZLI OKUMA KİTABIMIZI dağıttık. Okuttuk. Yarın yine hızlı okumalar yapacağız. Akşam evde birkaç kez sesli olarak dört sayfayı da okutalım. 
Son dersimizde OKU VE BOYA etkinlik dosyası dağıttık.
YARIN "P" sesine başlayacağız.
OKU VE BOYA
Can Ayşe'ye kırmızı bir kalp veriyor.
Can'ın kazağı yeşil, pantalonu mavi, ayakkabıları kahverengi,
Ayşe'nin tişörtü pembe, eteği sarı  ve ayakkabıları mor.
Öğrencilerim okuyarak okuduklarını anlayacaklar ve resmi boyayacaklar. Tamamlayamayanlar evde tamamlayarak yarın sınıfa getirecekler. Bu renk çalışmalarımız devam edecek. Böylece hem okumayı ve anlamayı pekiştireceğiz hem de renkleri kavratmış olacağız. Evde de boyamaları kendilerine okutarak yaptıralım.
#MATEMATİK:
2. Kitabımıza başladık. Bazı öğrencilerim ve velilerim beni dinlemedikleri için bu gün 2. kitabı getirmeyenler vardı. Yarın herkesin kitabı yanında olsun.
TAKVİM VE TABLOLARI OKUYALIM konusuna giriş yaptık. Sınıfımızdaki takvimleri inceledik. Günler ve aylardan bahsettik. Mevsimlerden bahsettik. MORPA KAMPÜS'ten konuyu izledik. Mevsimlerin özelliklerinden ve mevsimlerin aylarından bahsettik.
Kitabımızın sayfa 102'yi okuyup Nilay'ın hangi ayda ve o ayın hangi günü doğduğunu söyledik. Öğrencilerim kendi doğum günlerini söylediler ve o ayın hangi mevsimde olduğunu belirledik. YARINA HERKES DOĞUM GÜNÜNÜ ÖĞRENEREK SINIFA GELECEK. Sayfa 103 TAKVİMDE NELER VAR? Konusunu işlemeye başladık. Takvimdeki ayları, günleri nasıl belirleyeceğimizle ilgili uygulamalar yaptık. Yarın konuya devam edeceğiz. Evde takvimleri inceletebiliriz. Haftanın günlerini saydırabiliriz. Ayları saydırabiliriz. Bu ayın adı nedir? Bu günün tarihi, adı, hangi aydayız.... Sınıfta her gün tahtaya tarih yazmaya başladık. Gün, ay,yıl artık söylenebilmelidir. Evde de sık sık bu konulara dikkatlerini çekelim. Yarın 1-F sınıf takvimimizi dağıtacağım. Bu takvime göre kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 62 doldurulacak. Takvim öğrencinin çalışma masasına asılacak. Her gün tarihe bakılacak. Bu hafta konumuza devam edeceğiz.
OKUMA YAZMADA GERİ KALAN ÖĞRENCİLERİM DAHA ÇOK ÇALIŞMALILAR. 
İYİ GECELER-------İYİ ÇALIŞMALAR--------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

KIŞ VE EV ETKİNLİĞİMİZ