16 Aralık 2013 Pazartesi

16 ARALIK 2013 PAZARTESİ İŞLEDİKLERİMİZ------YARIN İŞLEYECEKLERİMİZ----

#HAYAT BİLGİSİ:
Ders Kitabımızın Öğrenci Çalışma kısmı sayfa 46 "ŞİMDİ NE YAPMALIYIZ?" Etkinliklerini yaptık. Karşılaşılan sorunu nasıl çözeceğimizle ilgili çerçevelere iki resim çizdik.Sonra çözümleri ile ilgili çizdiğimiz resimleri anlattık. İkinci etkinliğimizde Ahmet'in düştüğünü gören Esra'nın sıra ile neler yapacağını resimlerden belirledik. Resimlerin altına sıra sayısı çizerek sıralama yaptık.(1--2) Sonra sebebini anlattık. 
Yarın ders kitabımızdan OKUL HEYECANIM TEMASI SAYFA 53-54 "OKULUMUZDA ÇALIŞAN BÜYÜKLER" konusunu işlemeye başlayacağız.
#TÜRKÇE:
Dersimizde "b" sesi ile ilgili ses-hece-kelime çalışması yaptık. Dağıttığımız etkinlik dosyasını projeksiyondan tahtaya da yansıtarak etkinlik dosyamızda ve tahtada etkinlikleri okuyarak hecelere ses ekledik ve kelimeler oluşturarak yazdık. Yarım resimlerin adlarını yazdık. "b" sesi ile ilgili cümle ve metinler okuduk.
GİZEM sınıftaki arkadaşlarına dağıtmak için ALBENİ getirdi. Beslenme sırasında arkadaşlarına dağıttı. Gizem ' e ve velimize teşekkür ederiz.
Sürpriz olarak hecelere "ş" sesi ekleme ve yeni kelimeyi okuma yazma etkinliğimiz de etkinlik dosyamızın bir kısmında vardı. Öğrencilerim "ş" sesini tanıdılar. Hecelerin sonuna ekleyip oluşturduğumuz yeni kelimeleri okuyup yazmada zorlanmadılar. Dağıttığımız etkinlik dosyalarımızda yapılacak etkinlikler ve okunacak metinler kaldı. Bunları ve bulmacayı evde tamamlayacağız. Etkinlik dosyalarımızı bol bol okuyacağız.
Ayrıca HIZLI OKUMA KİTABIMIZIN 4.sünü dağıttık. Birinci sayfayı sıra ile hızlı okuma ve okurken sırada doğru oturma, hecelemeden, parmakla izlemeden, okurken başımızı sallamadan okumaya dikkat ettik. Genel olarak öğrencilerim hızlı okumayı sevdiler. Doğru ve kuralına uygun olarak okuyabiliyorlar. En büyük sıkıntımız tüm sınıftaki öğrencileri okuturken sıkılmaları.... Tüm öğrenciler okutarak durumlarını takip etmeyi amaçladığım için sınıfın sessiz durması gerekiyor. Bu durumda da okumuş olanlar sıkılıyorlar. Ben okurken diğer öğrencilerin de izlemesini ve okunanı izlemeyi öğretmeyi de amaçladığım için (bir taşla iki kuş vuralım derken biraz sıkıcı oluyor.Ama okuyor olmanın verdiği hazla bu durumu halletmeye uğraşıyoruz. HIZLI OKUMA KİTABIMIZIN 3. sayfasını da bazı öğrencilerime okutabildim.Çünkü zaman tümüne okutmak için yetmedi. HIZLI OKUMA KİTAPLARIMIZIN tüm sayfalarını el yazılı ve düz yazılı olanları da evde birkaç kez sesli okutalım  ve dinleyelim.
Yarın zaman bulabilirsem tekrar hızlı okuma yaptıracağım.Ayrıca 5. HIZLI OKUMA KİTABIMIZI da dağıtabilirim. Ayrıca yarın "ü" sesini tanıtacağız--yazacağız. Ses-hece-kelime-cümle çalışmaları yapacağız.
#MATEMATİK:
Dersimizde tahtada interaktif olarak uzunlukları karşılştırdık.Karşılaştırma ile ilgili soruları artık öğrencilerim okuyorlar ve sorulanı cevaplıyoruz. Hayat Bilgisi ve Matematik plarımızdaki etkinlikleri yaparken de soruları öğrencilerim okuyarak cevapları buluyoruz.
Ders Kitabımızın sayfa75-76'daki uznluk karşılaştırmalarını yaptık.
Ayrıca Etkinlik Dosyası dağıtarak bir sayfasını sınıfta yaptık. Arka sayfasını da evde yapalım.Yarın sınıfta arka sayfasını kontrol edip birlikte tekrar yapacağız. Sonra sayfa 77'deki ADIM, KARIŞ, KULAÇ VE AYAK ÖLÇELİM konusunu işlemeye başlayacağız.Sınıf  içindeki eşyaların boylarını tahmin edeceğiz sonra da ölçerek(adım,karış,kulaç ve ayak olarak) tahminimizin doğru olup olmadığını karşılaştıracağız. Sonra sayfa 78-79 'u işleyeceğiz. Sayfa 80'deki Ev ve aile bireyleri ile ilgili kısımlar evde yapılacaktır.
Ders çıkışında işlediklerimizi , yapılacakları ve yarın işleneceklerini velilerimizle paylaşırken BEN ARTIK OKUYORUM belgemizin örneğini de gösterdik.Ayaküstü bu belgeleri daha kaliteli kağıda bastıralım mı diye sorduk.Herkes daha kaliteli olsun.Dosya kağıdı olmamasını kabul etti.Orada olamayanlar da hatırlatılır.Maliyeti yarın öğreneceğiz.
İYİ GECELER----------İYİ ÇALIŞMALAR------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

KIŞ VE EV ETKİNLİĞİMİZ