#HAYAT BİLGİSİ:
KİTABIMIZIN öğrenci Çalışma kısmı sayfa 48-49 "GÜVENLİ YAŞAYALIM" resimlerinin bazılarını yapıp üzerinde konuştuk. Eksikleri evde yaparak boyayalım.Yarın ikinci etkinliği Deprem çantasında hangi malzemeler bulunur? Etkinliğini yapacağız. (Deprem riski olan ilimizde herkesin evinde bir deprem çantası bulunması yararlı olacaktır.)
#TÜRKÇE:
Dün verdiğimiz etkinlikleri ve okuma kısımlarını tahtada yaptık. Sonra yeni bir etkinlik dosyası dağıttık.
Kerimcan getirdiği kekleri arkadaşlarına dağıttı. Kerimcan'a ve velimize teşekkür ediyoruz.
Ancak uygunsuz sınıf ortamından dolayı bu dosyamızı çok zorluklarla yapmaya çalıştık. Ders mi işliyoruz problemlerle mi uğraşıyoruz belli değil.....Problemi biraz azaltarak dördüncü derste etkinlik dosyamızın bir kısmını tahtada ve dosyalarımızda yaptık. Okuduk. Kalan kısımları evde tamamlayarak okuyalım. Eksik harf yazımlarını yapalım. Yarın "z" sesi etkinlik dosyasını sınıfta tekrar edeceğiz ,okutacağız. Ders kitabımızdan okutacağız. Dikte çalışması yapacağız.
Ayrıca yarın tombala etkinliği yapacağız. Etkinliğimizde öğrencimiz çektiği resmin adını tahtaya yazacak, diğer öğrencilerimiz de defterlere yazacaklar.
HIZLI OKUMA KİTABIMIZI da seçtiğimiz öğrencilere okuttuk. Güzel okuyanlara Elif Naz'ın getirdiği okuma kitaplarından dağıttık. Onlar okunup sınıfa getirilecek. Yarın da okuma yaptırdıklarımıza ve güzel okuyanlara okuma kitabı vereceğiz.
Yeni HIZLI OKUMA KİTABI da dağıtacağız. Evde bol bol sesli okuma yapalım.
#MATEMATİK:
Kitabımızın Öğrenci Çalışma kısmı sayfa 53-54'ü sınıfta yaptık. Sayfa 55'i evde yapalım.
Yarın sayfa 55'i sınıfta tekrar edeceğiz.Sonra interaktif olarak ve kitabımızın ders kitabı kısmı sayfa 87-88-89'daki "BİRE BİR EŞLEYELİM "FASULYE KADAR ÇUBUK AYIRALIM" konusunu işlemeye başlayacağız.(Tabi işlerken bir problem(!) çıkmadan sınıfta bulunma amacımıza göre ders işleyebilirsek.) Sayma çubuklarımızı ve abaküsümüzü sınıfa getirelim.(Varsa fasulyelerimizi de getirebiliriz.) Çubuk ve sayma çubuğu eşleştirme yapacağız.
SON DERSİMİZDE MATEMATİK PERFORMANS GÖREVİNİ DE YAPTIK. BU GÜN SINIFA GELMEYENLERE DAHA SONRA UYGULAYACAĞIZ.(NOTLARI e-okula gireceğim.)
NOT: Öğrencilerimin tümü artık öğrendikleri seslere sesli harf ekleyerek kaçık ve kapalı heceleri okuyorlar. Bazıları heceleri ve oluşturulan kelimeleri okurken hala zorlanıyorlar. Bu az da olsa zorlanan öğrencilerimin evde bol bol sesli okuma yapmaları gerekiyor. Tabiki siz velilerin de sabırla onları dinlemeniz zorlanırlarsa yardımcı olmanız gerekiyor. Böylece tüm öğrenciler okumaya geçme evresine gelebilir. Birçok öğrencim artık her şeyi okuyabiliyorlar. Yazarken özel adları büyük harfle yazabiliyorlar, satır başındaki kelimenin ilk harfini büyük harfle yazabiliyorlar. Cümle sonuna cümleye uygun noktalama işaretlerini koyabiliyorlar. Karışık olan kelimelerden kurallı cümleler yazabiliyorlar. Cümledeki eksik noktalı kısmı verilen kelimelerin içinden uygun olanı seçerek tamamlayabiliyorlar. Vermediğimiz harfi tanıyarak sesini çıkarabiliyorlar. Hatta bu verilmeyen harfe sesli harf eklediğimizde oluşan heceyi veya kelimeyi okuyabiliyorlar. Yani sınıfımızın genel durumu gayet iyi. Ancak geri kalan öğrencilerimin de arkadaşlarına yetişmeleri için uğraşıyoruz. Bu uğraşta sizlere de epey iş düşüyor. Öğrencilerimize moral verelim, sesli okurken veya yazarken ilgilenelim. (Şimdiye kadar bu ilgiyi esirgemeyen velilerime tekrar teşekkür ediyorum.)Kitap, defter ,etkinlik dosyalarımızda harfleri muhakkak yazdıralım. Etkinliklerimizde boş kısım bıraktırmayalım. Muhakkak sınıfta yapılan etkinlikleri evde anlattıralım. Sınıfta işlenen konuları evde tekrar ettirelim. Kitaplar da buna dahil. Böylece öğrencilerim öğrendiklerini pekiştirmiş olurlar.
İYİ GECELER--İYİ OKUMALAR--İYİ ÇALIŞMALAR-
KİTABIMIZIN öğrenci Çalışma kısmı sayfa 48-49 "GÜVENLİ YAŞAYALIM" resimlerinin bazılarını yapıp üzerinde konuştuk. Eksikleri evde yaparak boyayalım.Yarın ikinci etkinliği Deprem çantasında hangi malzemeler bulunur? Etkinliğini yapacağız. (Deprem riski olan ilimizde herkesin evinde bir deprem çantası bulunması yararlı olacaktır.)
#TÜRKÇE:
Dün verdiğimiz etkinlikleri ve okuma kısımlarını tahtada yaptık. Sonra yeni bir etkinlik dosyası dağıttık.
Kerimcan getirdiği kekleri arkadaşlarına dağıttı. Kerimcan'a ve velimize teşekkür ediyoruz.
Ancak uygunsuz sınıf ortamından dolayı bu dosyamızı çok zorluklarla yapmaya çalıştık. Ders mi işliyoruz problemlerle mi uğraşıyoruz belli değil.....Problemi biraz azaltarak dördüncü derste etkinlik dosyamızın bir kısmını tahtada ve dosyalarımızda yaptık. Okuduk. Kalan kısımları evde tamamlayarak okuyalım. Eksik harf yazımlarını yapalım. Yarın "z" sesi etkinlik dosyasını sınıfta tekrar edeceğiz ,okutacağız. Ders kitabımızdan okutacağız. Dikte çalışması yapacağız.
Ayrıca yarın tombala etkinliği yapacağız. Etkinliğimizde öğrencimiz çektiği resmin adını tahtaya yazacak, diğer öğrencilerimiz de defterlere yazacaklar.
HIZLI OKUMA KİTABIMIZI da seçtiğimiz öğrencilere okuttuk. Güzel okuyanlara Elif Naz'ın getirdiği okuma kitaplarından dağıttık. Onlar okunup sınıfa getirilecek. Yarın da okuma yaptırdıklarımıza ve güzel okuyanlara okuma kitabı vereceğiz.
Yeni HIZLI OKUMA KİTABI da dağıtacağız. Evde bol bol sesli okuma yapalım.
#MATEMATİK:
Kitabımızın Öğrenci Çalışma kısmı sayfa 53-54'ü sınıfta yaptık. Sayfa 55'i evde yapalım.
Yarın sayfa 55'i sınıfta tekrar edeceğiz.Sonra interaktif olarak ve kitabımızın ders kitabı kısmı sayfa 87-88-89'daki "BİRE BİR EŞLEYELİM "FASULYE KADAR ÇUBUK AYIRALIM" konusunu işlemeye başlayacağız.(Tabi işlerken bir problem(!) çıkmadan sınıfta bulunma amacımıza göre ders işleyebilirsek.) Sayma çubuklarımızı ve abaküsümüzü sınıfa getirelim.(Varsa fasulyelerimizi de getirebiliriz.) Çubuk ve sayma çubuğu eşleştirme yapacağız.
SON DERSİMİZDE MATEMATİK PERFORMANS GÖREVİNİ DE YAPTIK. BU GÜN SINIFA GELMEYENLERE DAHA SONRA UYGULAYACAĞIZ.(NOTLARI e-okula gireceğim.)
NOT: Öğrencilerimin tümü artık öğrendikleri seslere sesli harf ekleyerek kaçık ve kapalı heceleri okuyorlar. Bazıları heceleri ve oluşturulan kelimeleri okurken hala zorlanıyorlar. Bu az da olsa zorlanan öğrencilerimin evde bol bol sesli okuma yapmaları gerekiyor. Tabiki siz velilerin de sabırla onları dinlemeniz zorlanırlarsa yardımcı olmanız gerekiyor. Böylece tüm öğrenciler okumaya geçme evresine gelebilir. Birçok öğrencim artık her şeyi okuyabiliyorlar. Yazarken özel adları büyük harfle yazabiliyorlar, satır başındaki kelimenin ilk harfini büyük harfle yazabiliyorlar. Cümle sonuna cümleye uygun noktalama işaretlerini koyabiliyorlar. Karışık olan kelimelerden kurallı cümleler yazabiliyorlar. Cümledeki eksik noktalı kısmı verilen kelimelerin içinden uygun olanı seçerek tamamlayabiliyorlar. Vermediğimiz harfi tanıyarak sesini çıkarabiliyorlar. Hatta bu verilmeyen harfe sesli harf eklediğimizde oluşan heceyi veya kelimeyi okuyabiliyorlar. Yani sınıfımızın genel durumu gayet iyi. Ancak geri kalan öğrencilerimin de arkadaşlarına yetişmeleri için uğraşıyoruz. Bu uğraşta sizlere de epey iş düşüyor. Öğrencilerimize moral verelim, sesli okurken veya yazarken ilgilenelim. (Şimdiye kadar bu ilgiyi esirgemeyen velilerime tekrar teşekkür ediyorum.)Kitap, defter ,etkinlik dosyalarımızda harfleri muhakkak yazdıralım. Etkinliklerimizde boş kısım bıraktırmayalım. Muhakkak sınıfta yapılan etkinlikleri evde anlattıralım. Sınıfta işlenen konuları evde tekrar ettirelim. Kitaplar da buna dahil. Böylece öğrencilerim öğrendiklerini pekiştirmiş olurlar.
İYİ GECELER--İYİ OKUMALAR--İYİ ÇALIŞMALAR-
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.