#HAYAT BİLGİSİ:
Dersimizde önce Ders Kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 39 etkinliği yaptık.Bazı öğrencilerim bunu evde yapmışlardı.(Bu çok çalışkan öğrencilerimi kutluyorum.),Sonra Ders kitabı sayfa 50'deki "HASTALIKLARDAN KORUNALIM" konusunu işlemeye başladık. Bulaşıcı hastalık nedir? Sorusunu öğrencilerimize cevaplattık.Neden aşı olmalıyız? Sorusunu cevapladık? Daha sonra da Ejderha Ejo hikayemizi sunumunu projeksiyondan yansıtarak anlattık. Aşı olmanın yararlı olduğundan bahsettik. Artık sınıfımızın çoğunluğu aşı olmaktan korkmuyor. Kim aşı olmak ister diye sorduğumuzda birkaç öğrenci hariç herkes parmak kaldırdı. Siz de evde hikayemizin ne olduğunu ve size de anlatmalarını isterseniz ve sabırla öğrencilerimi dinlerseniz sevinirim.Bakalım anlattıklarımızdan akıllarında neler kalmış. Hatta sadece bu gün için değil her gün sınıfta işlenenleri soralım ki öğrencilerim dersi daha dikkatli dinlesinler. Bu hem anlamalarında- öğrenilenleri pekiştirmede, hem de sınıf içi davranışlarının daha iyi olmasında yararlı olacaktır.
Dersimizde önce Ders Kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 39 etkinliği yaptık.Bazı öğrencilerim bunu evde yapmışlardı.(Bu çok çalışkan öğrencilerimi kutluyorum.),Sonra Ders kitabı sayfa 50'deki "HASTALIKLARDAN KORUNALIM" konusunu işlemeye başladık. Bulaşıcı hastalık nedir? Sorusunu öğrencilerimize cevaplattık.Neden aşı olmalıyız? Sorusunu cevapladık? Daha sonra da Ejderha Ejo hikayemizi sunumunu projeksiyondan yansıtarak anlattık. Aşı olmanın yararlı olduğundan bahsettik. Artık sınıfımızın çoğunluğu aşı olmaktan korkmuyor. Kim aşı olmak ister diye sorduğumuzda birkaç öğrenci hariç herkes parmak kaldırdı. Siz de evde hikayemizin ne olduğunu ve size de anlatmalarını isterseniz ve sabırla öğrencilerimi dinlerseniz sevinirim.Bakalım anlattıklarımızdan akıllarında neler kalmış. Hatta sadece bu gün için değil her gün sınıfta işlenenleri soralım ki öğrencilerim dersi daha dikkatli dinlesinler. Bu hem anlamalarında- öğrenilenleri pekiştirmede, hem de sınıf içi davranışlarının daha iyi olmasında yararlı olacaktır.
Pazartesi günü konumuzu işlemeye devam edeceğiz.
#TÜRKÇE:
Dersimizde "s" harfi ile ilgili etkinliklerimizi sürdürdük. Okuma yazma öğreniyorum kitabımızdan sayfa 75'i okuttuk.Hala bazı öğrencilerim evde de hiç tekrar etmedikleri için okumakta çok zorlanıyorlar. Bazı öğrencilerim de okumaya başladı denecek kadar çok çok iyiler. Hatta öğretmediğimiz harflerin yer aldığı kelimeleri okuyorlar. Bu da okumaya geçtiler denecek evrede olduklarını gösterir. Bazı öğrencilerim kelimeleri okuyorlar ama biz bu harfi öğrenmedik diyorlar. Kimileri yeni öğrendiğimiz harflerle ilgili kelimeleri okumada zorlanıyorlar ama heceleyerek okuyorlar. Bazı öğrencilerim önceki öğrendiğimiz harflerle ilgili kelimeleri rahatça okurken yenileri okumada çok güçlük çekiyorlar. Bunlar da biraz çabayla okuyacaklar. Fakat beni en çok düşündüren önceki öğrendiğimiz harflerle ilgili kelimeleri dahi okumada çok zorlanıyorlar. Bu grupla çok uğraşacağız. Lütfen bu gruptaki öğrencilere evde bol bol önceki öğrendiğimiz harflerle ilgili kelime ve metin okumaları yaptıralım. Hatta bu cümlelerle ilgili yazma çalışması da yaptıralım ki sınıftaki öğrenciler arasında farklılıklar çok fazla olmasın.
Daha sonra "s" sesi ile ilgili etkinlik dosyası dağıtarak eksik harfi bulma yerine yazma ve oluşan resimdeki kelimeyi yazma etkinliğini tahtada ve dosyalarımızda yaptık. Karışık kelimelerle anlamlı cümle oluşturma etkinliğini yaptık. Cümlelerdeki eksik kelimeleri verilen kelimeler arasından bulma ve yerine yazma okuma etkinliğini yaptık. Bunları ETKİNLİK DOSYAMIZDAN" evde kontrol edilerek tekrar ettirelim. Okutalım varsa eksiği olanları yardımcı olarak tamamlatalım. Dosyamızın arka kısmının da bir kısmını okuttuk. Evde tekrar okutup üst kısımdaki cümleleri alta yazdırıp okutalım.Yarın yine dosyanın bu kısmını okutacağım. Daha sonra "s" sesi ile ilgili verdiğimiz bir başka etkinlik dosyasındaki ses-hece-kelime etkinliklerinin bir kısmını sınıfta yaptık.Tümünü tamamlayan öğrencilerim var .Ama eksiği olanlar da var.Bunu da evde tekrarlayarak tamamlatalım. Okutalım. Ev ödevi olarak yine "s" harfi ile ilgili dosya verdik.Bu dosya da evde okunup oluşan kelimeler yazılacak.
YARIN DİDO DİDO diyerek şarkılı "d-D" sesi sunumumuzu dinleyeceğiz. DİDO çikolatalarımız dağıtarak (Memet ve velisi sınıfa getirecek.) hem yiyecek hem de "d" harfini yazacağız. Tekrar olacak ama aradaki uçurumu açmamak için çocuklarımızın biraz daha gayretli olmaları gerekiyor. Ben bunları dedikçe okuma yazması çok iyi olanlara değil de geride kalanları kastediyorum belirteyim. (Bir de harfleri sınıfta işlemeden kitaba ve defterlere yazmayalım. Okutabiliriz ama harf yazmanın yönlerine ilk yazdırırken çok dikkat etmeliyiz yoksa çocuklar hatalı yazabiliyorlar.)
#MATEMATİK: Kitabımızdan sayfa 67-68 ÖĞRENDİKLERİMİZ YOKLAYALIM" Sorularını cevapladık.Genel olarak çok iyi. Ancak yine de evde bu kısma bir göz atarsak saydırırsak daha iyi olacak.Ayrıca verdiğimiz ONAR RİTMİK SAYMA çizme ve boyama etkinlik dosyamızı yaptık.Çoğu öğrencim onar ritmik sayma çizimini doğru yaptılar ve AFERİN ÇOK GÜZEL kaşemizi bastık.Bazı öğrencilerimde eksiklikler vardı.Düzeltmelerini istedik.Sonra da bu resmi boyadık.Bazı öğrencilerim boyamayı tamamlayamadılar.Evde tamamlatabiliriz. Türkçe etkinlik dosyamızın arka yüzünde beşer ritmik saymalar vardı. Sayıp altındaki noktalı yerlere bir kez daha yazdık. Eksiği olanlar sayarak tamamlamalılar. Ritmik sayma ile ilgili epey etkinlik dosyamız birikti. Bunları hafta sonu çalışması olarak vereceğim.
Yarın Matematik kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 42-43-44-45-46'daki etkinlikleri yapmaya çalışacağız. Bazı öğrencilerimin çok hızlı olup bunları önceden yaptığını yarın sınıfta göreceğimin şimdiden farkındayım.Ama ben sınıfın geneli olarak bu sayfaları birlikte tekrar işleyeceğiz. Hafta sonu da ritmik saymaları tekrarlatalım.
Sınıfımızın genel gidişi çok iyi (bence) Ancak bazı öğrencilerimde isteksizlik zorlanma seziyorum. Bu gibi durumlarda sınıfımızın şeker stokları dolu. Bunlar yanında farklı hediyeler de düşünmekteyim.ancak hala netleştirmedim. öğrencileri teşvik etmede yararlı olacağını düşünüyorum.Ama herkesi etkileyen şeyler farklı olduğundan çok etkili bir hediye bulmalıyız ki her öğrencinin heveslensin.
!!!!!!!!!!!!!!!!YARIN TÜRKÇE "RESMİN ADINI YAZMA" KELİME DEĞERLENDİRMEMİZ VE ARKA YÜZÜNDE MATEMATİK DEĞERLENDİRMEMİZİ YAPACAĞIZ. !!!!!!!!!!!1UNUTMAYALIM!!!!!!!!!!!!!!1
İYİ GECELER---------------İYİ ÇALIŞMALAR----
(YILMADAN YORULMADAN ÇALIŞMAYA DEVAM
--TÜNELİN UCUNDAKİ IŞIK GÖRÜNMEYE BAŞLADI--HA GAYRET.....)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.