#HAYAT BİLGİSİ:
Dersimizde kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 50'deki deprem çantası hazırlarsanız hangi malzemeleri içine yerleştirirsiniz etkinliğini yaptık. Yerleştireceğimiz malzemeleri resimlerden işaretledik.Niye bu malzemeleri yerleştireceğimizi açıkladık. İnteraktif olarak MORPA KAMPÜS'ten DOĞAL AFETLER konusunu izledik.
Yarın Ders kitabı sayfa 58'deki "TAŞITLARIN SESİ" KONUSUNU işleyeceğiz. Kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 51'deki etkinliği de yapacağız.
#TÜRKÇE:
Dersimizde interaktif olarak karışık verilen kelimelerden cümle yapma etkinliğini izledik.Cümleleri defterlere ve tahtaya da yazdık. Daha sonra kitabımızdan Ziya metnini okuduk. Sonra TOMBALA OYUNU oynadık. Küçük resimleri seçtik ,seçen öğrenci sınıfa gösterdi ve adını söyledi. Sonra resmin adını defterlerimize yazdık. kontrol ettik.Bir öğrenci tahataya yazdı.Yazdığımız kelimeler arasına virgül koyduk. Aynı zamanda noktalama işaretlerinden virgülü pekiştirmeye çalıştık. Kelimeleri sınıftaki öğrencilerimin çoğunluğu yazdılar. Yazım hatası olanlar tahtadan bakarak hatalarını düzeltiler.
YARIN "ç" sesini tanıtmaya başlayacağız. Evde kitabı inceleyebilir öğrencilerim. Fakat lütfen harfi yazdırmayalım. Okutabiliriz.Çünkü öğrencilerim sesi tanıyorlar ve sesin geçtiği kelimeleri okuyabilirler ama harfin yazılışını sınıfta işledikten sonra yazmanız için çoooook yer olacak.
#MATEMATİK:
Ders Kitabı sayfa 87 "BİRE BİR EŞLEYELİM" --FASULYE KADAR ÇUBUK AYIRALIM konusunu işlemeye başladık. Abaküs,fasulye,çubuklarımızla birebir eşleme etkinlikleri yaptık. Kitabımızdaki fasulye-çubuk eşleme resimlerindeki fasulye ve çubukları saydık.Kaçar tane olduklarını altına yazdık. Sonra eşleşiyorlar mı eşleşmiyorlar mı diye inceledik. Üzerinde yorumlar yaptık. Sayfa 88'deki ceviz ve çiçek arı etkinliklerini yaptık.Sayfa 89'daki tavuk-horoz ve silgi -kalem eşleşiyor mu diye inceledik.
Evde bu sayfaları tekrar ettirirsek konu pekişmiş olur.
Yarın sayfa 91-92 ÖĞRENDİKLERİMİZİ YOKLAYALIM sorularını sınıfta cevaplayacağız.Devamını daha sonraki günlerde yapacağız. Evde de devamını yaptırabiliriz. Ama biz yine de her sayfayı sınıfta tekrarlayacağız.
Daha sonra öğrenci çalışma kısmı sayfa 55 SAYI KADAR ÇOKLUĞU BELİRLEYELİM sorularını cevaplamayı sürdüreceğiz.sayfa 56'daki BİRE BİR EŞLEYELİM sorularını zamanımız yettiği kadar cevaplayacağız. Eksiğimiz kalırsa evde cevaplayabiliriz.
Önümüzdeki hafta 1.Kitabımızı tamamlayacağız.
#GÖRSEL SANATLAR :
Dersimizde kış resmi boyadık. Boyamayı erken bitirenlere RESMİN ADINI YAZMA etkinlik dosyası verdik. Resimlerin adlarını altına yazdılar. Bir kısmını tahtada aralarına virgül koyarak yazdırdık. Eksiği olan varsa evde tamamlayalım. Bunun gibi resmin altına adını yazma performans görevini de cuma günü sınıfta yapacağız.Onun için bu örnek dosyaya çok çalışalım.
Son dersimizde ise HIZLI OKUMA KİTABI dağıttık. Seçtğimiz öğrencilerime hızlı okuma yaptırdık . "k ve o" sesleriyle ilgili kitabımızı okutabildiğimiz öğrencilerimize evde okumak için hikaye kitabı verdik. Bu kitapları evde sesli okutabiliriz. Bir de okuduklarından ve kitaplardaki resimlerden hareketle anlatmalarını da isteyebiliriz ki okuduklarını ne derece anlıyorlar. İleriki günlerde okuma ve okuduğunu anlama sorularını cevaplama etkinliklerimize başlayacağız. Bunun için ön hazırlık da yapmış oluruz böylece....
Evde HIZLI OKUMA KİTAPLARIMIZ okunacak. YARIN zamanımız oranında yine okutacağım. HIZLI OKUMAK KİTAPLARIMIZ da epey sayı olarak arttı. Onun için hafta sonuna ikişer adet okuma için vereceğim. Özellikle okuma güçlüğü çeken, ses hece birleştirme evresindeki öğrencilerimin bu kitapları daha dikkatle ve gayretle okumaları gerekiyor. Burada siz velilerime de önemli sorumluluk ve görev düşüyor. Ha gayret ---yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik----Biraz daha sabırla, yılmadan çocukları da yıldırmadan okuma ve güzel yazmayı halledelim.
Ev çalışması olarak sınıfta yaptığımız etkinliklerden eksik olanları tamamlayacağız.
Verdiğim resimleri anlatma, noktalı cümlenin üzerinden geçme ve altına birer kez yazma etkiliğimizi yapacağız. Arka yüzünde matematik eksik sayıları tamamlama etkinliğimizi de unutmadan yapacağız.
Yarın Ahmet'in sınıfa getireceği ÇİÇEK kurabiyeleri merakla ve sabırsızlıkla bekliyoruz.
YARIN 1-F SINIFI ÇİÇEK AÇACAK. BİZ DE "ç-Ç" SESİNİ TANIYARAK YAZACAĞIZ.
HADİ BAKALIM KOLAY GELSİN.
BİR ACAYİP ZOR YARIŞ,
BANANE AMAN BEN ANLAMAM,
PEK HESAPLI İNCE İŞ..................
(BU ŞARKIYDI HERHALDE DEVAMINI HATIRLAYAMADIM.)
İYİ GECELER---------İYİ ÇALIŞMALAR-----------
Dersimizde kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 50'deki deprem çantası hazırlarsanız hangi malzemeleri içine yerleştirirsiniz etkinliğini yaptık. Yerleştireceğimiz malzemeleri resimlerden işaretledik.Niye bu malzemeleri yerleştireceğimizi açıkladık. İnteraktif olarak MORPA KAMPÜS'ten DOĞAL AFETLER konusunu izledik.
Yarın Ders kitabı sayfa 58'deki "TAŞITLARIN SESİ" KONUSUNU işleyeceğiz. Kitabımızın öğrenci çalışma kısmı sayfa 51'deki etkinliği de yapacağız.
#TÜRKÇE:
Dersimizde interaktif olarak karışık verilen kelimelerden cümle yapma etkinliğini izledik.Cümleleri defterlere ve tahtaya da yazdık. Daha sonra kitabımızdan Ziya metnini okuduk. Sonra TOMBALA OYUNU oynadık. Küçük resimleri seçtik ,seçen öğrenci sınıfa gösterdi ve adını söyledi. Sonra resmin adını defterlerimize yazdık. kontrol ettik.Bir öğrenci tahataya yazdı.Yazdığımız kelimeler arasına virgül koyduk. Aynı zamanda noktalama işaretlerinden virgülü pekiştirmeye çalıştık. Kelimeleri sınıftaki öğrencilerimin çoğunluğu yazdılar. Yazım hatası olanlar tahtadan bakarak hatalarını düzeltiler.
YARIN "ç" sesini tanıtmaya başlayacağız. Evde kitabı inceleyebilir öğrencilerim. Fakat lütfen harfi yazdırmayalım. Okutabiliriz.Çünkü öğrencilerim sesi tanıyorlar ve sesin geçtiği kelimeleri okuyabilirler ama harfin yazılışını sınıfta işledikten sonra yazmanız için çoooook yer olacak.
#MATEMATİK:
Ders Kitabı sayfa 87 "BİRE BİR EŞLEYELİM" --FASULYE KADAR ÇUBUK AYIRALIM konusunu işlemeye başladık. Abaküs,fasulye,çubuklarımızla birebir eşleme etkinlikleri yaptık. Kitabımızdaki fasulye-çubuk eşleme resimlerindeki fasulye ve çubukları saydık.Kaçar tane olduklarını altına yazdık. Sonra eşleşiyorlar mı eşleşmiyorlar mı diye inceledik. Üzerinde yorumlar yaptık. Sayfa 88'deki ceviz ve çiçek arı etkinliklerini yaptık.Sayfa 89'daki tavuk-horoz ve silgi -kalem eşleşiyor mu diye inceledik.
Evde bu sayfaları tekrar ettirirsek konu pekişmiş olur.
Yarın sayfa 91-92 ÖĞRENDİKLERİMİZİ YOKLAYALIM sorularını sınıfta cevaplayacağız.Devamını daha sonraki günlerde yapacağız. Evde de devamını yaptırabiliriz. Ama biz yine de her sayfayı sınıfta tekrarlayacağız.
Daha sonra öğrenci çalışma kısmı sayfa 55 SAYI KADAR ÇOKLUĞU BELİRLEYELİM sorularını cevaplamayı sürdüreceğiz.sayfa 56'daki BİRE BİR EŞLEYELİM sorularını zamanımız yettiği kadar cevaplayacağız. Eksiğimiz kalırsa evde cevaplayabiliriz.
Önümüzdeki hafta 1.Kitabımızı tamamlayacağız.
#GÖRSEL SANATLAR :
Dersimizde kış resmi boyadık. Boyamayı erken bitirenlere RESMİN ADINI YAZMA etkinlik dosyası verdik. Resimlerin adlarını altına yazdılar. Bir kısmını tahtada aralarına virgül koyarak yazdırdık. Eksiği olan varsa evde tamamlayalım. Bunun gibi resmin altına adını yazma performans görevini de cuma günü sınıfta yapacağız.Onun için bu örnek dosyaya çok çalışalım.
Son dersimizde ise HIZLI OKUMA KİTABI dağıttık. Seçtğimiz öğrencilerime hızlı okuma yaptırdık . "k ve o" sesleriyle ilgili kitabımızı okutabildiğimiz öğrencilerimize evde okumak için hikaye kitabı verdik. Bu kitapları evde sesli okutabiliriz. Bir de okuduklarından ve kitaplardaki resimlerden hareketle anlatmalarını da isteyebiliriz ki okuduklarını ne derece anlıyorlar. İleriki günlerde okuma ve okuduğunu anlama sorularını cevaplama etkinliklerimize başlayacağız. Bunun için ön hazırlık da yapmış oluruz böylece....
Evde HIZLI OKUMA KİTAPLARIMIZ okunacak. YARIN zamanımız oranında yine okutacağım. HIZLI OKUMAK KİTAPLARIMIZ da epey sayı olarak arttı. Onun için hafta sonuna ikişer adet okuma için vereceğim. Özellikle okuma güçlüğü çeken, ses hece birleştirme evresindeki öğrencilerimin bu kitapları daha dikkatle ve gayretle okumaları gerekiyor. Burada siz velilerime de önemli sorumluluk ve görev düşüyor. Ha gayret ---yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik----Biraz daha sabırla, yılmadan çocukları da yıldırmadan okuma ve güzel yazmayı halledelim.
Ev çalışması olarak sınıfta yaptığımız etkinliklerden eksik olanları tamamlayacağız.
Verdiğim resimleri anlatma, noktalı cümlenin üzerinden geçme ve altına birer kez yazma etkiliğimizi yapacağız. Arka yüzünde matematik eksik sayıları tamamlama etkinliğimizi de unutmadan yapacağız.
Yarın Ahmet'in sınıfa getireceği ÇİÇEK kurabiyeleri merakla ve sabırsızlıkla bekliyoruz.
YARIN 1-F SINIFI ÇİÇEK AÇACAK. BİZ DE "ç-Ç" SESİNİ TANIYARAK YAZACAĞIZ.
HADİ BAKALIM KOLAY GELSİN.
BİR ACAYİP ZOR YARIŞ,
BANANE AMAN BEN ANLAMAM,
PEK HESAPLI İNCE İŞ..................
(BU ŞARKIYDI HERHALDE DEVAMINI HATIRLAYAMADIM.)
İYİ GECELER---------İYİ ÇALIŞMALAR-----------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.